Dag 12 Rocroi - Signy- L'Abbaye 34 kilometer

26 maart 2015 - Signy-l'Abbaye, Frankrijk

Gisteravond 2 elektrische kookplaten, waterkoker en 5 elektrische kachels aan was geen goede combinatie. Thuis is dit ook niet handig. Geen stroom meer en ook geen meterkast die open was. Gelukkig lag er een telefoonnummer voor nood. Gebeld, man sprak alleen Frans. Maar goed hij kwam eraan. 10 minuten later was hij er. De meterkast bleek niet op slot te zitten. Beetje lullig natuurlijk.

Deze man was vrijwilliger voor Pelgrims, had zelf ook een keer gelopen. Dus nog wat ervaringen gedeeld. Erg koud gestart in de mist, maar weer droog. Prachtige bossen met narcissen volop in bloei en je komt niemand tegen. Ook geen dorpjes waar iets open is, maar na een kilometer of 20 lusten we wel koffie.

Heel klein dorpje met kasteeltje waar een man in de tuin aan het werken was. We begrepen dat er niets was, maar we konden wel koffie krijgen. Naar binnen lekker warm, koffie en de fles zelfgestookte borrel kwam op tafel. Bert wilde wel proeven maar ik sloeg even over. Prachtige weggetjes, zeer stijl, blubberig waar je normaal niet komt. De route staat overigens perfect aangegeven i.c.m. boekje. De wandeling eindigde in regen maar dat mocht de pret niet drukken. Leuk goedkoop hotel met Bert en het avondeten is geregeld.

1. Jaap/Willy:
    Hoi Dannis,
    Grappig het verhaal van het stroomverbruik en de gesloten en toch weer open meterkast. Kan gebeuren zelfs op pelgrimstocht.
    Veel te zien en te beleven onderweg en best gezellig met z,n tweeën .
    Groetjes
  2. Marcel de Bruijn:
    26 maart 2015
    Je gaat lekker Dannis !! Jammer dat het weer af en toe ( altijd te veel) niet meewerkt . Niets zo beroerd als regen . Succes morgen, groetjes ook van Marion
  3. Wilma:
    26 maart 2015
    Wat een taal is toch dat Frans hè Dannis. Geweldig verhaal. De enige echte kok stond in de keuken. Succes weer morgen en tot morgen
  4. Tjitte:
    26 maart 2015
    Dannis, Ik zie het wel we kunnen na afloop altijd nog een eettent beginnen, jij mag ook wel graag je eigen potje koken.
    Fijne dag weer morgen en lekker "sliepe"
    Groeten ook van Klaske.
  5. Josephine, René en Lara:
    26 maart 2015
    Goed bezig, Dannis! Het weer hier is echt niet beter, veel regen. Maar jij gaat naar de zon toe. Veel plezier!
  6. Pa en ma:
    26 maart 2015
    Je hebt weer goed je best gedaan zo te lezen,leuk om zo met jou op pad te zijn veel succes maar weer morgen, blijft je gezelschap nog bij je, dan ben je niet alleen geniet er van zo kom je er wel.groeten pa en ma
  7. Joost:
    27 maart 2015
    Ook fijn als er na zo'n tocht voor je gekookt wordt, succes weer verderop!
  8. 30 maart 2015
    Hoi Dannis zat jij in die auberge l'abbaye? Ik zat in Le Gibergeon dat was ook prima.