Dag 11 Olloy sur Viroin - Rocroi 28 kilometer

25 maart 2015 - Rocroi, Frankrijk

Nog even over het slaapadres van gisteren. In het dorp wat bier gedronken met Bert, want pas om 17.00 uur konden we terecht. Op tijd voor de deur, niemand en deur op slot. ( vaker meegemaakt) Toch nog even voelen aan de andere deuren, eentje was open. Groot scouting gebouw met grote douches en tientallen slaapkamers.

Zeg tegen Bert, we zoeken een kamer en ik ga douchen. Bert ging de was doen, ik opgefrist. Stopt er een auto. We mochten eigenlijk niet naar binnen en de uitgezochte kamer was eigenlijk ook niet goed. Maar toch een gesprekje kunnen voeren in mijn steenkolen Frans. Stempel geregeld, tijdstip voor ontbijt geregeld ( koffie, jus d'orange, croissants en stokbrood) wifi code ( want ja ik zou eens wat later berichten) niet onbelangrijk sleutel van het grote gebouw.

Vandaag een zware dag. Door riviertjes, leegstaande slootjes, onder boom stammen door lekker tot en met de enkels in de blubber. Steil klimmen en dalen, mooie strakke kuiten krijg ik.

Deze avond een nieuwe refuge in Rocroi, eigen keuken, mooi sanitair. Net vakantie, even langs de Carrefour voor de boodschappen voor het 3 gangen avond diner op 2 kookplaten. Bert kan zelf alleen een ei bakken, dus dat treft hij.

1. Trudy:
    25 maart 2015
    Bert boft maar, wij missen jouw kook-kunsten best wel hier...
  2. Trudy:
    25 maart 2015
    O ja, en strakke kuiten had je toch al? :-)
  3. Collega liesbeth:
    Hoi dannis,
    Zo te lezen heb je het prima naar je zin. Ik vind het knap hoor!!!! Super leuk om je via je verhalen te volgen. Groetjes liesbeth
  4. Renate de Vree:
    25 maart 2015
    Hoi Dannis, net als vele anderen lees ik ook iedere avond met veel plezier je reisverhalen. Een mooi avontuur! Maar ook respect voor de vele kilometers die je dagelijks aflegt. Geniet ervan! Hartelijke groeten, Renate
  5. Jaap/Willy:
    Hoi Dannis,
    Vandaag weer met plezier je verslag gelezen, het gaat maar door bij jou en het gaat goed.
    Vraagje, je schijnt regelmatig te stempelen, is dit verplicht of tewel, hoe werkt dit precies.
    Ik hoor het graag,
    Met groetjes
  6. Trudy:
  7. Jaap/Willy:
    Hoi Trudy,
    Bedankt voor je toelichting, het is helemaal helder nu.
    Met groetjes
    Jaap/Willy
  8. Gonnie:
    Hai Dannis,
    zwaar dagje zo te lezen. Zal t bedje wel lekker slapen vannacht
  9. Tjitte:
    26 maart 2015
    Hoi Dannis, je kent van Arend vast nog de uitspraak: Met je poten in de klei staan? Je word nog een echte kerek! Het ga je goed man, proficiat!
    Groet Tjitte & Klaske
  10. Annie:
    27 maart 2015
    Halllo Dannis nog steeds volg ik je , ik las met je poten in de klei staan als je daar uitkomt heb je volharding en het zal gaan waar er wil is ,is er weg en immer voorwaarts groetjes annie