Dag 77 Bercianos del Real Camino - Mansilla de las Mulas 29 kilometer

30 mei 2015 - Mansilla de las Mulas, Spanje

Nog even terugkomen op gisteravond. De twee broers van 70 plus die volledig op vrijwillige basis de refugio beheren hadden twee grote pannen (bijna meter doorsnee) paella gemaakt. Dit voor ongeveer 50 pelgrims van 16 verschillende nationaliteiten.

Ze vertelden dat ieder geloof hier welkom is maar dat we voor het eten in het Spaans moeten bidden. Er hing een groot bord met de tekst en het moest op het ritme van We Will Rock You van Queen. Een groot feest natuurlijk. Na het eten moest van iedere nationaliteit een aantal naar voren komen om een lied te zingen van je eigen land. Was gelukkig niet de enige Nederlander, Marjan was er ook. Weet niet hoe het lied heet, maar iedereen moest staan en we hebben toen met z'n allen " hoofd, schouders, knie en teen gedaan". Het werd een dolle boel, we zijn trouwens niet het enige land waarbij je rare kusten moet uithalen tijdens een liedje

Vandaag een mooie tocht, groot gedeelte langs weg waar bijna geen verkeer was. Kan al goed merken dat ik bij Leon kom, drukker met verkeer en bedrijven. Het weer is prachtig, veel zon en de temperatuur gaat naar de 30 graden.

1. Marike:
    30 mei 2015
    Heb je ooit zoveel cigueñas gezien, heb je ooit zo vaak van prachtige zonsopgangen genoten, heb je ooit met zoveel nationaliteiten uit de hele wereld uit 1 pan gegeten, op de camino kun je zoveel geven en ontvangen. Loop rustig door op je pad, het is een genoegen om via de foto's en je verhalen met je mee te lopen.
  2. Marcel de Bruijn:
    30 mei 2015
    Geweldig verhaal Vriend !!! Temperatuur van 30C is wel heftig . Goed drinken dus, maar dat wist je al .mhoud moed en veel succes maar weer Marion & Marcel. ( ook groetjes voor Trudy, Anna en Daan Xxx)
  3. Jaap/Willy:
    Hoi Dannis,
    Geweldig verhaal vandaag. Flinke pannen hebben ze daar en daarna een echt pelgrimsoord het is niet te geloven. Mochten er cd,s van dit optreden zijn dan reserveer er maar een. Alleen als ik er maar niet in het Spaans voor hoef te bidden. Bon Camino verder.
  4. Martine:
    30 mei 2015
    Hoi Dannis. Wie had dat ooit gedacht dat je nog voor een groep moet optreden.... Hahaha... Als je terug bent mag je het nog een keer laten zien wat je nu precies hebt gedaan....;-) leuk dat niet elke dag hetzelfde is!! Geniet er nog van want het gaat nu allemaal zo snel!!
    Groetjes van ons!
  5. Annie:
    30 mei 2015
    Hallo DANNIS Zo je bent nu één nl vedette die zingt en beweegt and shakes hoe plezierig in a groep and echte spaanse paellia wel dit moest er ook bij komen hoe prachtig zo de wereld te zien welke rijkdom van mensen kennis geniet dannis groetjes annie
  6. Pa en ma:
    30 mei 2015
    Dannis geweldig toch wat je meemaakt en zoveel gastvrijheid wees er maar dankbaar voor geniet er van nu het nog kan nog veel plezier met het vervolg van de Camino en succes groetje pa en ma
  7. Jeannette:
    31 mei 2015
    Lijkt me een hele leuke auberge geweest. Dat zijn van die genietmomentjes. Als je voorbij Leon bent kun je na la Virgen del Camino het beste de alternatieve route nemen. Die is hartstikke mooi en goed aangegeven. Groetjes
  8. Gonnie:
    31 mei 2015
    Hai Dannis, wat een gezelligheid en ook wel heel speciaal om dat mee te mogen maken. Wij kijken hier uit naar dat soort temperaturen, maar kan me zo voorstellen dat het best heftig is als je moet lopen. Geniet nog van alles. Lieve groetjes Gon
  9. 31 mei 2015
    Wat je tegenwoordig allemaal al moet doen voor een bordje paella. Wat hebben wel het zwaar in Spanje haha.
  10. Annie:
    31 mei 2015
    JEROENO het bordje paella was een symbool om te delen
  11. Pa en ma:
    31 mei 2015
    Dannis ja aan alle mooie dingen komt een eind maar dit word weer goed gemaakt als je Trudy Anna en Daan weer in je armen kunt sluiten jullie hebben dit samen voorbereid en beleefd niemand pakt jullie dit meer af veel geluk en gezondheid voor de toekomst daar mag je nu naar uitkijken nog veel wandelplezier voor de laatste kms we verheugen ons om je weer te zien groeten pa en ma
  12. Tjitte:
    1 juni 2015
    Waarde loper, beste Dannis blijf vooral genieten van de mensen om je heen, een fantastische ervaring lijkt mij om je hele leven met heel veel plezier op terug te kijken en niemand kan dat ooit weer van je af nemen.
    groeten T&K