Dag 91 Melide - Arzúa 15 kilometer

13 juni 2015 - Arzúa, Spanje

Met 2 Australiërs en een Amerikaanse gisteren uit eten geweest in een typisch Spaans restaurant. De grote pan met kokende vloeistof stond in de etalage al te pruttelen. We gingen de specialiteit van de regio eten: Octopus. Zag er vreemd uit dus we hebben maar een kleine portie besteld want je weet maar nooit. Smaakte niet verkeerd en met de kleine zuignapjes best vreemd. Thuis ontstond er al een discussietje dat het gewoon inktvis is. Dat is niet zo, het is familie van de inktvis met een ander aantal poten en ze bewegen zich anders voort.

De afstand wijkt wat af van mijn boekje dus ik was al lekker op tijd in de refuge. Kleinschalig, schoon en keuken dus vanavond een eenvoudige doch voedzame maaltijd maken. Vreemd gevoel dat het nog maar 38 kilometer is. Daar doe ik twee dagen over.

Zondag zal een erg regenachtige dag worden, dus loop ik een kilometer of 18 zodat ik maandag rustig op mijn gemak naar Santiago kan stappen en nog even van alles kan genieten. Heb geen haast, slaapplek heeft Trudy geregeld; een mooi hotel in het centrum met eigen badkamer met bad, handdoeken en schoon bed.

1. Jaap/Willy:
    Hoi Dannis,
    Alweer wat geleerd wat betreft octopus /inktvis ik wist het verschil ook niet maar ik begrijp dat ze beiden eetbaar zijn. Nog maar een kippe eindje en dan de finale. Het zal best weer een hele impact hebben om straks iedereen weer te ontmoeten , te beginnen met Trudy natuurlijk. Zo langzamer hand moet je je weer gaan omschakelen en dat is ook niet niks maar wel weer prettig natuurlijk. Het gewone leven met alles er op en er aan lijkt me ook weer heel bijzonder. En jouw ervaring.... Neemt niemand je weer af.
  2. Rob en Ilonka:
    Hoi Dannis,
    veel succes en plezier op het laatste stukje van deze heel bijzondere tocht en de aankomst in Santiago!
    hartelijke groet Rob en Ilonka
  3. Annie:
    13 juni 2015
    HALLO DANNIS .Dacht ook dat octopus inkvis was elk jaar in andalousie eet ik er op zijn catalaans , zo naruurlijk moest dannis dat proberen wel ja het is spaans , Nu kan je lang zamer lopen en genieten om nog met andere pelgrims te delen van al het mooie zo tot morgen DANNIS groetjes annie
  4. Maarten:
    He dannis,
    je bent er haast! ik vind het een hele prestatie, geniet van de laatste dagen, je zult wel niet kunnen wachten om Trudy weer in je armen te sluiten?!
    Groeten, Maarten
  5. Pa en ma:
    13 juni 2015
    Nou is het denk ik zo gebeurd met de kilometers en zal de ontmoeting met Trudy wel best heftig zijn. Veel succes nog.
  6. Bianca:
    He Dannis,

Goed bezig nog de laatste loodjes en dan ben je weer terug bij je gezin. Probeer er nog even van te genieten die laatste dagen. Maar dat lijkt wel te lukken met nog even een bijzondere maaltijd tussendoor!
    Hopelijk werkt het weer nog wat mee, alhoewel ondanks de regen van vandaag zak dinsdag de zon weer schijnen als Trudy er is.

Veel succes nog de laatste dagen!
  7. Truus:
    14 juni 2015

Ja er zijn veel, heel veel, goede en fijne mensen op de wereld. Dat sterkt je leven en geeft kracht. Maar toch..... als die ene ontbreekt ....
    Truus en ik waren vaak in onze verkeringstijd van elkaar gescheiden. Tiel - Friesland was 5 uur reizen en kostte veel. Als wij elkaar ontmoetten op station Utrecht viel het mij op dat je tussen al die duizenden mensen toch slechts oog had voor die ene. DIE pikte je er zo tussen uit. DIE hoorde bij je, waar je ook bent.

Dannis wij wensen je een goede aankomst en geniet weer stil van het SAMENZIJN met DIE ene.

Ome Ger
  8. Annie:
    14 juni 2015
    HOI DANNIS Mooi beschreven uw liefdes leven voor jouw is het TRUUS jouw edelsteen . mooi hoor en ze moet wel van je houden dat je zo lang weg mocht zijn .... Geniet nog van de laatste km afstand , hoe romantish is dat de prins DANNIS is op weg naar zijn princes . fijn zo één loves story . groetjes annie
  9. Tjitte:
    14 juni 2015
    Hoi Dannis, het vooruitzicht van elkaar weer ontmoeten geeft al een fijn gevoel dus "gewoon" even doorlopen maar! groeten T&K
  10. Jan:
    14 juni 2015
    Hey Dannis.succes nog met je laatste dag,dat moet een makie zijn. Het was leuk om je te volgen. Een hele prestatie en je verhalen waren ook heel leuk.En ga weer lekker genieten van je gezinnetje en alle mensen die je dierbaar zijn.groetjes Jan