Dag 92 Arzúa - Pedrouzo 20 kilometer

14 juni 2015 - O Pino, Spanje

Met een vreemd gevoel in mijn maag ga ik op pad. Morgen is de dag dat het voorbij is, mijn grote wandeling. Vele ontmoetingen die ik gehad heb ik in gedachten laten passeren. Het lachen, het huilen hoorde er bij iedereen bij.

Bij mensen thuis gegeten, in het klooster binnen mogen kijken, met diverse pelgrims korte of langere tijd opgetrokken. Je krijgt soms in korte tijd een goede band met iemand. De bijzondere plaatsen waar ik geslapen heb, inclusief vandaag zijn dat 91 verschillende plaatsen.

Diverse malen bij lieve mensen thuis, die hun huis, logeerkamer, overloop of kinderkamer beschikbaar stelden. Het gebouwtje naast het gemeentehuis, de oude molen, jeugdgebouw, voetbalkleedkamer, gang naast de wc, op de vloer in de keuken, de bevroren blokhut, mijn tent. De zware dagen met pijn in mijn rug of armen, benen of voeten. Alle soorten weer, behalve sneeuw. De heilige Jacobus heeft mij erg goed weer gegund, ook vandaag weer.

Wat is er anders geworden bij mezelf vraag ik mezelf af. Ik denk niets, ben alleen anders naar dingen gaan kijken. Tot de conclusie gekomen dat het genieten van elkaar heel belangrijk is in je relatie / gezin. We leven ons leven zoals we dat zelf willen. Daar ben ik bewuster van geworden. Morgen is het 15 juni, ben gestart op 15 maart en ik ga echt genieten van deze bijzondere laatste 18 kilometer. Heb er zin in.

1. Brian:
    14 juni 2015
    Nou neef het zit er bijna op, best nog een heel avontuur ! Een avontuur waar je trots op mag zijn,een die je maar mooi gefikt hebt,ik zal de dagelijkse avonturen wel gaan missen,maar ik zie je reis verhalen boekje graag tegemoet!,ik hoop dat je 'gevonden ' hebt wat je zocht,en dat je hier in Tiel weer snel aan het dagelijkse ritme gewent raakt.
  2. Martine:
    14 juni 2015
    Hey Dannis! Wat een mooi verhaal weer. Ik hoop dat het je gebracht heeft, waar je naar op zoek was! Geniet nog van de laatste dag! Hoe mooi is het eigenlijk om op een 15e te starten én te finishen?! Dannis je mag trots op jezelf zijn én op je gezin!! Ik wens je fijne dagen met Trudy en een fijne thuiskomst over een paar dagen!!
    Groetjes Martine
  3. Josephine, René en Lara:
    14 juni 2015
    Hallo Dannis, nog één etappe te gaan en dan heb je je doel bereikt, al is de weg er naartoe vele malen belangrijker geweest. Geniet van je laatste stappen voordat je Trudy weer in je armen kunt sluiten.
  4. Marian:
    14 juni 2015
    Dannis geniet morgen van je laatste dag .
    En dinsdag het weerzien met Trudy ,wens jullie fijne dagen in Santiago
    Wij gaan er ook wat van maken en wachten op jullie terug komst .
    Anna en Daan verheugen er erg op.
    Liefs Marian
  5. Jaap/Willy:
    Hoi Dannis,
    Eindelijk, morgen de finale wat een prestatie heb je geleverd en wat een karakter heb je al je volgers getoond. Grote klasse man, nu volgt weer een andere fase in jouw beleving. Maar zoal je al aangeeft je gaat anders tegen allerlei dingen aankijken. Daarom alleen al is deze tocht met al zijn ups en downs een geweldige ervaring die niemand je meer afneemt en die je in je verdere leven ongetwijfeld van pas gaat komen.
  6. Corine van Ewijk:
    Kippenvel!!
  7. Christiënne:
    14 juni 2015
    wat heb je dat mooi verwoord, het is een ervaring die niemand je meer afneemt. Succes met de laatste etappe!
  8. Gonnie:
    14 juni 2015
    Hai Dannis, jee de laatste kilometers best een raar idee na al dat lopen lijkt me. Maar ook weer erg fijn om straks weer bij je gezin te zijn. We hebben t al vaker geschreven maar we hebben genoten van je verhalen en foto's en zijn er trots op dat we dit avontuur met je ( weliswaar op afstand) mochten beleven. Elke avond even kijken wat je had geschreven, het zal voor ons wat dat betreft ook wel even wennen zijn als dat er straks niet meer is. Lieve Dannis, geniet nog maar lekker van je laatste dag en dan op naar t mooiste van alles; je lieve vrouw en kindjes. Dikke X Gon
  9. Tjitte:
    Beste Dannis, ik heb er ook niets aan toe te voegen dan "amen" groet, T&K
  10. Saskia:
    Hoi Dannis,

Ik kan me voorstellen dat het het een vreemd gevoel is morgen. Ga lekker genieten. Je bent op weg gegaan met een doel je hebt ervaren dat genieten heel belangrijk is. Mooie ervaringen, mooie foto's, mooie verhalen die je schrijft. We zijn trots op je. Wij zullen dit natuurlijk ook missen. Je mag ook zeker trots zijn op jezelf dat je dit zo snel en goed gedaan hebt. Ook voor jou gezin een pluim dat ze zo goed jou hebben gesteund.
    Succes morgen en vooral genieten.

Groetjes Saskia
  11. Pa en ma:
    14 juni 2015
    Het wordt straks een afscheid met weemoed naar deze grote wandeltocht , maar je moet weer verder in het leven.
    Vele mooie verhalen en foto's hebben we gelezen en gezien.
    Bedankt hiervoor en tot spoedig weerzien.
  12. Marcel de Bruijn:
    14 juni 2015
    Misschien wel je beste verhaal tot nu toe.......morgen je laatste dagje, succes !! Hartelijke groeten Marion & Marcel
  13. Wilma:
    14 juni 2015
    Lieve Dannis je zorgt nu wel voor traantjes in mijn ogen. Wat een schitterend verhaal. Al vaker gezegd. Jullie als gezin zijn KANJERS. Afkicken zal het worden van jouw schitterend verhalen en foto's, want ook hier heb ik een ritme in gehad. Toppertje geniet van de laatste kilometers op jouw pelgrimtocht en een fantastisch weerzien met je meissie en thuis met de kids erbij. Dikke knuffel
  14. Marco van Uden:
    14 juni 2015
    Alvast gefeliciteerd met het resultaat! Ik (en heel veel anderen) doe het je niet na.
    Ik hoop dat Santiago niet enorm tegenvalt. In mijn herinnering was het vooral druk en enorm toeristisch. Alleen het enorme slingerende wierrookvat zal ik nooit vergeten.
  15. Jeanne en Henk Nijhuis:
    14 juni 2015
    Spannend morgen die laatste dag. Het was geweldig om alles te volgen. Jullie zijn alle vier kanjers! Heerlijk dat Trudy dinsdag komt. Geniet er samen volop van. Groetjes Jeanne en Henk.
  16. Jolanda Laagwater:
    14 juni 2015
    Heel veel succes morgen op je laatste wandeldag! We hebben genoten van je verslagen, wat een mooie ervaring heb je opgedaan. Ook lekker genieten van je dagen in Santiago met Trudy en daarna thuis met je gezin!
  17. Annie:
    HALLO DANNIS JA geniet morgen met de laatste km
    en veel geluk met je mooi gezin . bedankt voor alles ik heb veel bijgeleerd groetjes annie
  18. Marlous huigen:
    14 juni 2015
    Heel veel succes met de laatste etappe. Geniet van het einde van deze geweldige ervaring en geniet van het weerzien met trudy dinsdag
  19. Hilde van Egdom:
    14 juni 2015
    Lieve Dannis, morgen je laatste wandeldag!! Genoten heb ik van je mooie, ontroerende beschrijvingen van deze droomwandeling! Jammer dat het straks voorbij is, want elke dag heb ik je belevenissen met veel plezier gelezen. Straks weer met beide benen op de grond, maar met een bagage..... die ze je nooit meer kunnen afnemen!! Veel plezier met het weerzien met je schatje Trudy en je kinders (toppers zijn dat). Geniet van elkaar!! Groetjes en tot weerziens op de werkvloer.
    ( maar denk daar nog maar even niet aan ;-))
  20. Ben:
    Hee Dannis,
    Het was een mooie reis om te volgen! Leuke verhalen en foto's! Het leek soms wel op een enorme kroegentocht. Zo veel soorten bier en wijn proef je normaal niet in 3 maanden :-)
    Geniet van het laatste stuk!
    Groetjes, Ben (Baarn)
  21. Job Schimmel:
    Ha Dannis,
    Het was mooi om van een afstand je verhalen mee te beleven, wat een avontuur! Succes met de laatste kilometers en fijne reis terug naar huis.
    Groeten,
    Job
  22. Astrid:
    14 juni 2015
    Het was voor mij als lezer ook een hele reis, geweldig wat je hebt gezien, beleefd, gevoeld en nog heel veel meer. Het is niet het doel geweest maar de reis er naar toe die je uiteindelijk weer iets heeft meegegeven voor het leven. Straks weer herenigd met Trudy en later met Anna en Daan. Jullie waren al solide als een berg, dat is door deze ervaring alleen maar sterker geworden. Tot gauw! Veel liefs!
  23. Carla van Dijk:
    14 juni 2015
    Heel veel succes de laatste kms. Nog paar dagen genieten met Trudy daar en dan naar de kids. Het was mooi om mee te reizen via je foto's en verhalen. En die baard..........tja.........succes ermee Trudy! Liefs
  24. Mientje en jose:
    Nou Dannis, knap hoor!!!
    Een echte prestatie voor jullie allemaal, het hele gezin..
    Veel plezier met de laatste 18 km, en succes met het afkicken straks.
    Liefs voor jou, voor Trudy en de kinders,
  25. Annalies:
    15 juni 2015
    ongelooflijk! Wat heb jij veel gezien, gehoord en gevoeld. Het was echt tof om mee te kunnen lezen..... Respect! Voor jou en je gezin.
    Geniet morgen nog van dat horen, zien en voelen. En daarna ook ; als je weer samen bent met de
  26. Annalies:
    15 juni 2015
    liefste mensen die er voor jou zijn!
  27. Ellen van Efferen:
    15 juni 2015
    Voor Trudy nam ik mijn petje af en dat doe ik nu voor jou! Wat een prestatie en wat heb je ons als lezers van je avonturen mee laten genieten van je tocht. Ik zal je verhalen missen. Veel succes deze laatste km. En veel geluk straks met je gezin.
  28. Marten:
    15 juni 2015
    Geniet van je laatste dag en weerzien met je familie, Dannis en graag tot snel!
  29. Truitje62:
    15 juni 2015
    Wat zullen we je verhalen gaan missen, thuis en op kantoor.
    Wij wensen je een mooie einde van deze indrukwekkende tocht!
    En natuurlijk nog heerlijke dagen samen met Trudy!
    En dan straks heerlijk naar huis, wat zullen Anna en Daan hier naar uitkijken.
  30. Wilma:
    15 juni 2015
    Dag Dannis, geniet van deze laatste bijzondere dag van je prachtige reis. Succes met de laatste kilometers en bedankt voor je mooie en bijzondere verhalen elke dag.
  31. Maarten:
    15 juni 2015
    het is nu maandag1430 u, ik vermoed dat je nu ongeveer op de plaats van bestemming bent aangekomen, misschien ook wel met een gevoel van verlies omdat er aan dit avontuur een einde is gekomen? ik wens je nog heel fijne dagen samen met trudy.
    Hartelijke groet, maarten
  32. 15 juni 2015
    Ultreia!

Samen met je vrouw naar Finisterra! :-)

Maar ook al stop je, ik heb genoten van je foto's en verhalen. Ik ken je niet en ga nu op zoek naar een andere wandelaar om de mooie CAMINO mee te beleven.

Groeten
    Een wandelliefhebber,
  33. Marcel van Leeuwen:
    15 juni 2015
    Bedankt voor het delen van je verhalen. Een waardevolle ervaring voor het leven! Succes morgen en geniet van het weerzien.